Smokin' The Town (Album)

by EVEREST

/
  • Streaming + Download

     

1.
2.
3.
04:56
4.
5.
6.
7.
8.
9.
05:09
10.
05:55

about

This album has been recorded over the first months of our career as a complete band. We managed to record the tracks in a very humble-low cost way, so we want the album to bee non-cost too.

¡Psyco Rock!

Line Up:
- Roby Moyano: Sax.
- Nathan Ridley: Voice and Kazoo (Hippie Funkie).
- Manu De Zarobe: Guitar.
- Javi Pérez: Guitar.
- Guillermo Morata: Bass.
- Jordi Bosch: Drums.

credits

released July 1, 2012

Thanks to our family and friends!

tags

license

about

EVEREST London, UK

Contact: everest.rock.band@gmail.com
-------------------------
Nathan Ridley (Voice)
Javi Perez (Guitar)
Manu Brio (Guitar)
Roby "el labios"(Sax)
Bill Morata (Bass)
Jordi Bosch (Drums)

contact / help

Contact EVEREST

Streaming and
Download help

Redeem code

Track Name: Light It (Remaster)
Fire comin' closer to your lips,
Closer with every breath!
Smoke hoverin' by your face,
And expandin through the air!

So pull out your Cigarrete,
Lighter, deep breath.
Lungs filled with Heaven & Hell,
And get Healed through their Deeeeath,

Light it, smoke it, feel it, Feel it!
Light it, smoke it, feel it, Feel it!
Light it, smoke it, feel it, Feel it!
Light it, smoke it, feel it, Feel it!

Lured to get more u can afford,
Sold by those who're fake.
Idiots who control our lifes
But after dont share thy cake

But, we don't care about their way,
I'll allways do my Best,
They wont rule in the land of rock n roll, 'cause we the kings, so fuck the rest, yeah!

Don't care about what anybody says,
just go ahead and light it baby...
Don't care about what anybody says,
just go ahead and light it baby...

And light it, and smoke it, and feel it,
and don't care about what the rest say!
Track Name: Don't Touch My Money
Green coloured notes and coins drive everybody mad
Makes me wanna kill, makes me wanna hurt, makes me feel bad
How can it control our lives control our minds?
Makes me look stupid as if I walked around blind

As if I walked around blind (x2), As if WE walked around blind

I once even had a baby, I dont remember her name
The type that give you a headache that drive you insane
She said she had to leave me 'cause she dont like my personality
But she don't fool me I know she left me, left me, left me,

FOR MY MONEY!
Aw, She left me for my money
For my money,
I know she left me for my money, my money.

Solo

This shit is all around, surrounds us everyday,
Hard to admit that it takes over completely
Whenever you move, whenever you speak,
Make sure you don't touch my

It can be fun if you know how to use it,
Roll up a dollar note, have some sugar and throw a fit,
but, whenever you move, whenever you speak,
make sure you dont touch my

Make sure you dont touch my (x3)
Dont touch my, Dont touch MY STASH!

Solo

Dont touch my... (make sure you)...(x3)

My Money, dont touch my money
I know she left me for my money
....

My money is the best way to accelerate and dont care (x2)
Money is the best way, the best way,
Money is the best way the best way to....

ACCELERATE AND DON'T CARE!
Track Name: Revofunktion
I dont know how you groove to it, how you live it, smoke or get down to this,

But i know you've never heard something like this before

It goes like this like this while i smack you in your face with my fist

And as you cry and get up feel your senses disappear when I!

I bring, i bring u the funky from the 1955! x4

How can someone expect us to stop and quit when these guys set the beat

Fucks you up, go mad, we dont wanna recognise you when you move to this jam

It goes like this like this, we know you find it hard to resist

So we just cut the bullshit and imma bring it, yeah imma bring it to you

I bring, i bring u the funky from the 1955! x4 con variaciones

I dunno where you been hiding, or what you've been running from, but i know you've been missing out on this shit...

I dunno where you been hiding, or what you've been running from, BUT I KNOW YOU'VE BEEN MISSING!

This, SHIT!
Track Name: Morning High (Single)
Sit down boy, I got a story to tell you, and I ain't gonna say it twice and take my
Get a grip of yourself and a hold of your life
Or you'll just here them say your chaos is gonna bring you to an end

An unhappy end

Your chaos, is gonna bring you...

But you don't know, what it feels like,
To be a man, give a hand

But you don't know, what if feels like
To be a man, give a hand so I'm

Imma tell you (x3)
While I'm, on my morning high

Imma tell you (x3)
While I'm, on my morning high

Have you been listening, finding sense to these words
Or you just nodding on, saying yes to shut me up,
And save my breath,
But you keep relying on faith, to find your way, so take a stand, make a plan

But you don't know, what it feels like,
To be a man, give a hand

But you don't know, what if feels like
To be a man, give a hand so I'm

Imma tell you (x3)
While I'm, on my morning high

Imma tell you (x3)
While I'm, on my morning high

(Last chorus)
Track Name: Coyote Express
Well I said you old cowboy,
Don't you come around here no more,
Leave your whiskey at the door
Imma find you crying on the floor
Oh please, baby please, go back home. YIHA!

Place your foot infron the other
Stagger on back where you came from
Find it hard to believe
Take one look at yourself
Oh please, baby won't you please, go back home
Track Name: Western Nightmare (Remaster)
This booze is killing me, I stumble on the floor that lays in front of me.
It's getting hard to see, home feels like the only place I want to be.
Somebody help me up, my drunk ass feet are taking me nowhere.
These people, this world aren't worth a dime, I hope I die today in this bed of mine.

But oh Lord, please I beg you do have mercy on my soul.
Let me awake in Valhalla, no more nightmares please!

This pillow seems soft, I fear my mind as my eyes close shut.
Here it comes, open the door, amongst my worst dreams and thoughts.

Somebody save me, somebody wake me...

Gotta run, gotta run, can't let my imagination go on

When, my eyes open I cant see the light.

Fuck, my worst nightmare yet, how hard's my life going to get
Im alive, although I know death is near it still hasnt shown its face tonight.

(No, I know I'm alive)

I know death still hasn't shown it's face, tonight.
Track Name: Should I Forget Her?
I've set my eyes into the lady
In whom's eyes I find peace
But her heart is not set on fire
When She sets The eyes on me
Maybe the blues is a highway
In the many ways to get over thee
So I'll let the blues do the singing
When I feel no strength in my soul for her

She's the baby that suits my heart
Although She doesnt realise
Too many thoughts of where's the danger
Will set her back to try
And my body would be filled with anger
If she messed with another man
So my head will be on the edge of madness
Untill we clear this things up

Forgettin' you would tear My heart apart
Rememberin' you chills my skull to bane
Forgettin' you would be devastating
I'd choke up and never sing again

Maybe we should slay this situation,
Although I can't believe I wrote this down
Too many words that I can tell you
When I find pride to be the one

Alright...

Can you look at me again after being fake?
The thing that I loved, becoming insane...
The things that I can forgive may break my mind,
so I ask if i Should I? (x2)

Alright!

Why does a lie bring tears to my eyes
Why may she play with my heart to her desire
Now's the time to lift the cards, reveal my fate and slay my pain

So I, Ask, If, I should, I (x3)

I ask, if I should, (x2)
And I ask, and I ask if I should I
And I ask, and I ask

Should I Forget her (x3)
If she doesn't love me

Should I forget her if she doesn't love me now (x3)
Should I forget her if she Doesn't-Love Me- Now!

Now, now...
Track Name: Hippie Funkie
Webah!
Track Name: Jazzmin
We all seem to be on the crossroads
Trying hard to break through, through to the other side, where so many of those old timers left, went and died

Go on play one more time, try and make it big
We gonna make it big, we gonna make it big

So who gets to decide where we end up, our failure or our success
Nothing but fake cheap picket fences around here

Go on play one more time, try and make it big
We gonna make it big, we gonna make it big

So when I see you I'm a tear my skin off (xX)
Track Name: Song For Jur
Time has to tell, if I was right or I was wrong
Nothing can be as twisted as this love song
(The help) Help I need from her didn't come along,
and it still twitches inside me, the help I asked for
Whatever we've been, we're a dream now
What did you expect, when you left my soul...

I must be strong (x3)
And set my way home

She can burn in hell for making moan (x3)

You think you can play with his and my thought
Look what disgrace your game brought on all of us
I only hope you see how I erase you from my mind
Take my wheels and ride, and ride

Over YOU!

When I, I...
See you, I feel you closing on me

When I
Feel you under my skin
I might just brake down and die

I smile when you feel this pain
Fuck you and fuck your game
Save your hipocrisy
See ne ride on the wind, while you ask how I am and I watch you bleed

I smile when you feel this pain
Fuck you and fuck your game
Save your hipocrisy, for the day of tomorrow I'll watch you bleed

When I, I...
See you, I feel you closing on me

When I
Feel you under my skin
I might just brake down and die